Görme Biçimleri

Yeni bir gerçekliğin belirmeye başlamasına izin vermek

John Berger’ın 1972’de yayımladığı ve görsel kültür üzerine çığır açıcı metinlerden biri kabul edilen Görme Biçimleri adlı kitabından yola çıkan sergi, sanatçıların dünyayı algılayışımızı yeniden şekillendirmek üzere formdan yola çıkarak geliştirdikleri stratejileri araştırıyor. 

Görme Biçimleri, izleyiciyi aşina olduğumuzu düşündüğümüz formları ve kavramları sanatçıların yenilenmiş görünümler ve anlamlarla uyumlu hale getirdikleri çeşitli yolları araştırmaya davet ediyor. Sergilenen yapıtların her biri yeni bir gerçekliğin belirmeye başlamasına izin vermek üzere bizi ikinci kez bakmaya çağırıyor. 

İzleyicinin bir sanat yapıtını anlama arzusu asla yapıtın içinde yaratıldığı geleneklerin ardında yatan politikalardan ve sergilenmesi için başvurulan mekanizmalardan tümüyle ayrı düşünülemez. Görme Biçimleri sergisi dönemler, janrlar ve sözde “izmler”in katılıklarını sorguluyor ve çizgisel olmayan bir zaman anlayışını benimsiyor. Sergideki yapıtların büyük kısmı taşımakta oldukları sanat tarihsel referansların eleştirisini de sunuyor ve çoğunlukla içinde sunuldukları siyaset yüklü bağlamların altını çiziyorlar.

Küratörlüğü Sam Bardaouil ve Till Fellrath tarafından yapılan “Görme Biçimleri” sergisi Arter’de 2 Haziran–13 Ağustos 2017 tarihleri arasında görülebilir.

Sergiyle ilgili daha fazla bilgi için: Arter

Fotoğraflar: Güncel Sanat Arşivi

Daha fazla fotoğraf için tıklayınız.

Chris Bond, “Svampkris ig perrrgin vantlish la steken”, Tuval üzerine yağlıboya ve akrilik, MDF, 30x4x24 cm, 2015. “Ver Neut Vor In Glast”, Tuval üzerine yağlıboya ve akrilik, MDF, 29x3x8 cm, 2015.

David Claerbout, “Mutlu Bir Anın Cezayir Kısımları”, Tek kanallı video, projeksiyon, siyah beyaz stereo ses, 37′, 2008.

Hans Peter Feldman, “Teke Tek”, Çikolata kutusu ve etiket, değişken boyutlarda.

James Casebere, “Buz Denizi”, Dijital fine art pigment baskı, 99,9×124,4 cm, 2014.

James Turrell, “Alta (Pembe)”, Çapraz köşe projeksiyonu, Değişken boyutlarda, 1968.

Jojakim Cortis ve Adrian Sonderegger, “Titanik’in Su Üzerindeyken Son Fotoğrafı’nın (Francis Browne, 1912) Yapımı, ‘İkonalar’ Serisinden”, Dijital C-print, 75×100 cm, 2014.

Salvador Dali, “İmgesel Olarak İşleyen Sürrealist Obje – Gala’nın Pabucu”, 48x48x14 cm, 1931-1973.

Kim Tschang-Yeul, “Su Damlaları”, Detay, Tuval üzerine yağlıboya, 162×130 cm, 1977-1978.

Fred Sandback, “İsimsiz (Heykel Çalışması, Yirmi İki Parçalık Dikey Yapı), Siyah ve kırmızı akrilik iplik, Değişken boyutlarda, 1991-2016.

James Casebere, “Evler Manzarası (Dutchess Country, NY) #7”, Dibond üzerine çerçeveli dijital kromojenik baskı, 117,2×226,4 cm, 2010.

Kapak Görseli: Grayson Perry, “Günlerin Haritası”, Detay, Dört tabakadan gravür, 119,5×161 cm, 2013.

Daha fazla fotoğraf için tıklayınız.

Paylaş